2011. november 10., csütörtök

Mit is jelent számomra a SZERETET és BOLDOGSÁG ?

Sok jó és igaz írást , gondolatot olvastam az elmúlt időszakban, ami a szeretetről, boldogságról és ezek  fontosságáról szólt. Sokszor könnyek szöktek a szemembe, mert ezek az okfejtegetések mintha a saját gondolataim lettek volna...


Aztán a napokban elgondolkodtam újra ezen, hogy NEKEM mit jelentenek ezek a szavak IGAZÁBÓL:

SZERETET az:

- amit családtagjaim , barátaim iránt érzek?
- amit embertársaim iránt érzek?
- amit minden más élőlény (állatok, növények) iránt táplálok ?

BOLDOGSÁG:

- az az állapot, amikor a lelkemben harmónia van, mert körülöttem rendben mennek a mindennapi dolgok ?
- az az érzelmi állapot , amit akkor érzek, amikor gyermekem, férjem szeretete felém irányul és ez örömet okoz nekem?
- amikor egészségesek a családtagjaim és én is?
- amikor anyagi téren biztonságban érzem magam és nem napról-napra kell megélnem, nem küzdök egzisztenciális problémákkal?
- amikor először közös fedél alá költöztem szeretett párommal?
- a gyermekem megszületésének pillanata?

Igen, ezek a - teljesség igénye nélkül - felsorolt tényezők valóban egy-egy aspektusát képezik a szeretetnek és boldogságnak, de mégsem jelentik a szeretet és boldogság teljességét számomra ...

Eljutottam az én végső következtetésemre, amin még magam is meglepődtem:

A "teljes szeretet és boldogság állapot" nagyon ritkán adatik meg az életünkben. Ezek azok a ritka pillanatok, amikor csak egymagad vagy jelen, nem gondolsz senkire és semmire, kiüríted az elmédet és csak a belső hangra, a lelked szavára figyelsz oda. Nem feltétlenül meditálsz, de afféle meditatív állapotba kerülsz néhány pillanatra, szerencsés esetben akár percekre is...és akkor megérted, mi az a feltétel nélküli szeretet és tökéles boldogság... EGYSÉG-be kerülsz önmagaddal, a "belső gyermekkel" és ISTENNEL... 

Valaki megszólít belülről Téged és kommunikál Veled...   és már tudod, hogy ez az, amire mindig is vágyott a lelked, része vagy a nagy EGYSÉG-nek, nevezzük őt Istennek...
Mindig Benned is volt, csak nem vetted észre vagy egyszerűen nem figyeltél oda halk, hívó, szeretetteljes hangjára, mert a "külvilág" mindig is hangosabb volt számodra...

Hát ez az a lelki állapot, amikor a tökéletes szeretet és boldogság eufóriája átjárja tested-lelked. Mosolyogsz, könnyezel egyszerre...szeretsz, szeretnek és boldog vagy!

Ragadd meg ezt a pillanatot, rögzítsd ezt a képet magadban és törekedj arra, hogy minél többször képes légy ennek felidézésére és újraélésére!

Hidd el, ekkor vagy igazán Önmagad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése